نشست هم اندیشی هیأت رئیسه دانشگاه با رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۴ کد : ۲۷۴۳۳ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۶۰۳
نشست هم اندیشی هیأت رئیسه دانشگاه در ادامه حضور دکتر زمانیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بیرجند، پیش از ظهر روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.
نشست هم اندیشی هیأت رئیسه دانشگاه با رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر زمانیان در این نشست، با اعلام اینکه مسیر رو به رشد دانشگاه با  مدل تأمین مالی دانشگاه امکانپذیر خواهد شد، گفت: راه حلهای فرا ابتکاری به اداره بهتر دانشگاه کمک خواهد کرد.
وی با اعلام حمایت وزارت علوم در تسریع پروژه‌های دانشگاه بیرجند، ابراز داشت: لازم است شبکه مرتبطین و فارغ التحصیلان دانشگاه فعال شود. دبیر ستاد خیرین وزارت علوم همچنین گفت: شبکه خیرین ملی در حال راه اندازی است و به مناسبت نیم قرن خدمات ماندگار دانشگاه بیرجند می توان از این شبکه استفاده کرد. همچنین استفاده از شبکه استادان و والدین دانشجویان در ایجاد این سنت حسنه و جمع آوری کمکهای مردمی و ایجاد شبکه پایدار خیرین دانشگاه بسیار تأثیرگذار است.
دکتر زمانیان تأکید کرد: توسعه شبکه شرکتهای دانش بنیان دانشگاه با وجود شرکتهای صنعتی بزرگ استان جدی گرفته شود و به سمت شرکتهای مشترک حرکت نماییم.
وی مهمترین سرمایه منطقه را پیشینه و هویت فرهنگی و توجه به این مسأله دانست و اظهار داشت: مرکز احیای میراث مکتوب شرق  دانشگاه می تواند مسأله امید، اعتماد و تعلق را برای نسل آینده کشور ایجاد نماید.

همچنین در این نشست هم‌اندیشی، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند با اعلام پیشینه تاریخی خراسان جنوبی و شهر بیرجند، گفت: بیرجند مرکز دارالملک قهستان است و براساس پژوهشهای انجام شده سابقه تاریخی این خطه 6 هزار سال است، تاریخ خراسان جنوبی و شهر بیرجند به فرزانگانی که هویت ساز این منطقه بوده اند بر می‌گردد.
رئیس دانشگاه بیرجند در بخش دیگری از سخنانش پیشینه 47 سال فعالیت دانشگاه را برشمرد و گفت: در حال حاضر قریب به 14 هزار دانشجو در دانشگاه بیرجند تحصیل می‌نمایند که از این تعداد 72 درصد در مقاطع کارشناسی، 22 درصد کارشناسی ارشد و 6 درصد در رشته‌های دکتری در حال تحصیل هستند. به بیانی دیگر 5 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه بیرجند مشغول به پژوهش و تحصیل هستند. ایشان با اعلام اینکه 600 دانشجوی بین الملل نیز در دانشگاه مشغول به تحصیل می‌باشند گفت: براساس تفاهم نامه‌های منعقده، در سال آینده از 10 کشور قاره آفریقا دانشجو پذیرفته خواهد شد.
دکتر لامعی با اعلام اینکه 70 شرکت دانش بنیان، خلاق و نوآور در دانشگاه بیرجند مستقر است، گفت: تاکنون 31786 دانشجو از دانشگاه بیرجند فارغ التحصیل شده‌اند. وی به برنامه‌های راهبردی برای تحول دانشگاه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 40 پروژه نیمه تمام در دانشگاه موجود است.

 قطب علمی و نگهداشت جمعیت شرق کشور

دکتر لامعی با قدردانی از همراهی خیرین و حامیان دانشگاه، اظهار داشت: دانشگاه بیرجند به عنوان قطب علمی و نگهداشت جمعیت شرق کشور نیازمند حمایت هرچه بیشتر ستاد خیرین و وزارت متبوع است.

در ادامه، معاونین و مدیران حاضر در این نشست، ضمن معرفی اقدامات، درخواست‌های دانشگاه را برشمردند.

آخرین ویرایش۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳